Fața Rotundă




FAȚĂ ROTUNDĂ


Se va urmări alungirea obrazului trasînd linii ascendente.
Conturul obrazului va fi fardat cu fond de ten mai închis,
începînd de la lobul urechii pînă aproape de vîrful bărbiei,
adică umbrînd maxilarul inferior și estompînd către
centrul bărbiei pentru a nu crea impresia de scurtime.
Pe restul obrazului se aplică un fond de ten mai deschis,
de culoarea pielii ( fig. 37 a ).

Fig. 37 a - Corectarea feței cu formă rotundă
















Se pudrează cu o nuanță mai deschisă, iar, pe porțiunile
umbrite, pudra va avea o culoare mai închisă.
Nu trebuie să se vadă nici o linie de demarcație.
Fardul de obraz se va aplica în mijlocul pomeților
aproape de ochi, sub forma unei benzi verticale
lată de 1 cm și lungă de 2 cm, estompată perfect
pe margini.
Se va evita aplicarea fardului aproape de nas,
ceea ce ar crea impresia de față lată.
Fardul de pleoape se va aplica circular în jurul
ochilor și destul de accentuat sub pleoape inferioară.
Se vor prefera nuanțele deschise ( în scopul de  a-i
scoate în evidență ), pornind de sub sprîncene și
continuînd, în arc de cerc, pentru a ajunge pînă
la obraji.
Genele trebuie să fie foarte lungi, iar sprîncenele
nu trebuie rotunjite pentru a nu crea aspectul de
lună plină a feței.
Vor avea o linie ușor ascendentă dar nu prea lungi.
Buza superioară va fi groasă și rotunjită ușor în
formă de inimă, buza inferioară va fi diminuată în
scopul de a lungi bărbia.



Fața Rotundă




FAȚĂ ROTUNDĂ


Se va urmări alungirea obrazului trasînd linii ascendente.
Conturul obrazului va fi fardat cu fond de ten mai închis,
începînd de la lobul urechii pînă aproape de vîrful bărbiei,
adică umbrînd maxilarul inferior și estompînd către
centrul bărbiei pentru a nu crea impresia de scurtime.
Pe restul obrazului se aplică un fond de ten mai deschis,
de culoarea pielii ( fig. 37 a ).

Fig. 37 a - Corectarea feței cu formă rotundă
















Se pudrează cu o nuanță mai deschisă, iar, pe porțiunile
umbrite, pudra va avea o culoare mai închisă.
Nu trebuie să se vadă nici o linie de demarcație.
Fardul de obraz se va aplica în mijlocul pomeților
aproape de ochi, sub forma unei benzi verticale
lată de 1 cm și lungă de 2 cm, estompată perfect
pe margini.
Se va evita aplicarea fardului aproape de nas,
ceea ce ar crea impresia de față lată.
Fardul de pleoape se va aplica circular în jurul
ochilor și destul de accentuat sub pleoape inferioară.
Se vor prefera nuanțele deschise ( în scopul de  a-i
scoate în evidență ), pornind de sub sprîncene și
continuînd, în arc de cerc, pentru a ajunge pînă
la obraji.
Genele trebuie să fie foarte lungi, iar sprîncenele
nu trebuie rotunjite pentru a nu crea aspectul de
lună plină a feței.
Vor avea o linie ușor ascendentă dar nu prea lungi.
Buza superioară va fi groasă și rotunjită ușor în
formă de inimă, buza inferioară va fi diminuată în
scopul de a lungi bărbia.



Machiajul Corector



MACHIAJUL CORECTOR


Realizarea unui machiaj corector perfect nu se poate
obține decît după un studiu perfect al feței.
În acest sens vom stabili forma geometrică a obrazului,
caracteristicile specifice pe care le are, făcînd un
studiu orizontal și vertical al feței.
Din punct de vedere al formei obrazului se deosebesc
șapte tipuri ( fig. 33 a-g ).


Fig. 33. - Diverse tipuri de obraz
























a) ovalul pur - tipul venusian
b) rotund - tipul lunar sau solar
c) lung - tipul saturian
d) pătrat - tipul jupiterian
e) diamant - tipul marțian
f) triunghiuri cu vîrful în sus - tipul mercurian
g) triunghi cu vîrful în jos - tipul pămîntean
Dacă avem posibilitatea să ne procurăm un compas
de sculptor cu 2 brațe de 21 cm lungime și cu
lățimea brațelor închise de 5 cm putem determina
tipul de față cu mai mare ușurință măsurînd la tîmple,
în dreptul pomeților și în dreptul maxilarului.
Apoi unim punctele obținute ( fig. 34 ).



Fig. 34. -




















 Determinarea tipului de față cu compasul de sculptor





Studiul orizontal al feței se poate realiza împărțind
fața în trei etaje ( fig. 35 ).
Primul etaj cuprinde fruntea și sprîncenele.





Fig. 35. - Studiul orizontal al feței


























Fruntea poate fi bombată, adîncită, lată sau îngustă,
iar sprîncenele pot fi ascendente, descendente, ușor
rotunjite, sau căzute pe pleoape.
Pot fi stufoase, cu firul gros sau subțire.
Al doilea etaj cuprinde ochii și nasul.
Ochii pot fi rotunzi, globuloși, mici, înfundați în orbite,
depărtați sau apropiați de nas, migdalați, avînd culori
diferite, căprui, bleu-gri, albaștri, negri, verzi etc.
Nasu poate fi lățit, acvilin, sub formă de trompetă,
lung, subțire, mic și în vînt etc.
În ceea ce privește nasul, studiul lui se recomandă să
fie făcut din profil.
Pomeții pot fi proeminenți sau retractați.
Al treilea etaj cuprinde gura și bărbia.
Gura poate fi mare sau mică cu comisurile ascendente sau
descendente, cu buze subțiri sau groase, iar bărbia poate
fi lungă, lată, dublă, ascuțită, teșită etc.
Studiul pe verticală al feței urmărește în general asimetria.
În acest scop se trasează o linie verticală exact pe mijlocul
feței și se compară partea dreaptă cu cea stîngă.
Asimetria poate fi de structură, de obicei apare o deviație
a nasului sau a bărbiei sau de expresie, datorită unui tic
nervos sau a mușchilor pieloși ai mimicii ( fig. 36 ).


Fig. 36. - Studiul feței pe verticală























Desigur că un prim machiaj corector este bine să
fie realizat de cosmeticiană.
Machiajul corector se bazează pe un joc de lumini
și umbre, folosind în acest scop două nuanțe de
fond de ten ; una va constitui baza, iar cealaltă
pentru corectarea porțiunilor, care trebuie estompate
sau scoase în evidență.
Trebuie ținut seama însă că modelarea proprorțiilor
feței corijînd defectele nu trebuie să altereze expresia
și caracterul specific al fiecăruia.
De asemenea, aceste corecturi se pretează în special
la machiajul de seară, ziua fiind mai vizibile.
Orice machiaj corector tinde să modeleze proprorțiile
feței spre forma ideală, adică forma ovală.





Machiajul Corector



MACHIAJUL CORECTOR


Realizarea unui machiaj corector perfect nu se poate
obține decît după un studiu perfect al feței.
În acest sens vom stabili forma geometrică a obrazului,
caracteristicile specifice pe care le are, făcînd un
studiu orizontal și vertical al feței.
Din punct de vedere al formei obrazului se deosebesc
șapte tipuri ( fig. 33 a-g ).


Fig. 33. - Diverse tipuri de obraz
























a) ovalul pur - tipul venusian
b) rotund - tipul lunar sau solar
c) lung - tipul saturian
d) pătrat - tipul jupiterian
e) diamant - tipul marțian
f) triunghiuri cu vîrful în sus - tipul mercurian
g) triunghi cu vîrful în jos - tipul pămîntean
Dacă avem posibilitatea să ne procurăm un compas
de sculptor cu 2 brațe de 21 cm lungime și cu
lățimea brațelor închise de 5 cm putem determina
tipul de față cu mai mare ușurință măsurînd la tîmple,
în dreptul pomeților și în dreptul maxilarului.
Apoi unim punctele obținute ( fig. 34 ).



Fig. 34. -




















 Determinarea tipului de față cu compasul de sculptor





Studiul orizontal al feței se poate realiza împărțind
fața în trei etaje ( fig. 35 ).
Primul etaj cuprinde fruntea și sprîncenele.





Fig. 35. - Studiul orizontal al feței


























Fruntea poate fi bombată, adîncită, lată sau îngustă,
iar sprîncenele pot fi ascendente, descendente, ușor
rotunjite, sau căzute pe pleoape.
Pot fi stufoase, cu firul gros sau subțire.
Al doilea etaj cuprinde ochii și nasul.
Ochii pot fi rotunzi, globuloși, mici, înfundați în orbite,
depărtați sau apropiați de nas, migdalați, avînd culori
diferite, căprui, bleu-gri, albaștri, negri, verzi etc.
Nasu poate fi lățit, acvilin, sub formă de trompetă,
lung, subțire, mic și în vînt etc.
În ceea ce privește nasul, studiul lui se recomandă să
fie făcut din profil.
Pomeții pot fi proeminenți sau retractați.
Al treilea etaj cuprinde gura și bărbia.
Gura poate fi mare sau mică cu comisurile ascendente sau
descendente, cu buze subțiri sau groase, iar bărbia poate
fi lungă, lată, dublă, ascuțită, teșită etc.
Studiul pe verticală al feței urmărește în general asimetria.
În acest scop se trasează o linie verticală exact pe mijlocul
feței și se compară partea dreaptă cu cea stîngă.
Asimetria poate fi de structură, de obicei apare o deviație
a nasului sau a bărbiei sau de expresie, datorită unui tic
nervos sau a mușchilor pieloși ai mimicii ( fig. 36 ).


Fig. 36. - Studiul feței pe verticală























Desigur că un prim machiaj corector este bine să
fie realizat de cosmeticiană.
Machiajul corector se bazează pe un joc de lumini
și umbre, folosind în acest scop două nuanțe de
fond de ten ; una va constitui baza, iar cealaltă
pentru corectarea porțiunilor, care trebuie estompate
sau scoase în evidență.
Trebuie ținut seama însă că modelarea proprorțiilor
feței corijînd defectele nu trebuie să altereze expresia
și caracterul specific al fiecăruia.
De asemenea, aceste corecturi se pretează în special
la machiajul de seară, ziua fiind mai vizibile.
Orice machiaj corector tinde să modeleze proprorțiile
feței spre forma ideală, adică forma ovală.





Postare

  ANPC Termeni și Condiții