Pagini
- Pagina de Pornire
- Cum să ne Îngrijim de Sănătate și Frumusețea Noastră
- Contact
- Plante Medicinale - Tratamente Naturiste
- Sfaturi Pentru Tinerii Căsătoriți
- D-Ale Casei Canal pe Youtube
- Rețete ( Mîncare ca la Mama Acasă ) Rețete Bătrînești
- Câinele Sănătos și Câinele Bolnav
- Alimentația Copilului Mic
- Sfaturi Utile
- Poeții, Poezii, Fabule, Colinde, Pastele, Doine, Balade
Cu Privire La Volumul Și la Momentul Mijlocirii Cunoștințelor
CU PRIVIRE LA VOLUMUL ȘI LA MOMENTUL MIJLOCIRII CUNOȘTINȚELOR
Dacă vrem ca educația sexuală să se desfășoare în mod consecvent, atunci ea trebuie
să ofere generației adolescente toate informațiile necesare în vederea întîlnirii
cu sexul opus.
Aceste informații nu trebuie transmise numai de dragul de a le transmite.
Se impune mai ales ca, odată cu transmiterea lor, să se influențeze comportamentul
și să se stabilească criteriile de apreciere.
Transmiterea de cunoștințe destinate copiilor și adolescenților trebuie să se facă
diferențiat, pe etape.
Prima etapă durează aproximativ de la 3 la 11 ani.
În această etapă trebuie transmise cunoștințele biologice de bază.
Categoria acestora cuprinde mai ales soluționarea problemelor care-l preocupă
pe copil în această epocă.
Luate în detaliu, acestea sunt :
- ,,Proveniența” copilului.
- ,,modul de apariție” a copilului.
- dezvoltarea prenatală a copilului și
- geneza copilului ( paternitatea ).
În a doua etapă, care durează aproximativ de la 11 pînă la 16 ani, adolescentul
trebuie sprijinit să-și făurească propriul sistem de apreciere, orientat spre sistemul
social de valori.
În plus, la această vîrstă trebuie să se răspundă unor probleme din sfera relațiilor
sexuale, respectiv a relațiilor intime.
Cea de-a treia etapă are în vedere vîrsta pînă la aproximativ 18 ani.
În această etapă trebuie transmise cunoștințe speciale, necesare desfășurări
relațiilor dintre sexe.
Aici sînt incluse și informații privind posibilitate provenirii concepției.
Necesară este însă o educație sexuală anterioară corespunzătoare.
Ni se pare justificată adăugarea și a unei a patra etape, care să înceapă o dată
cu cel de-al 18-lea an.
De data aceasta, este vorba de clarificarea problemelor speciale ale contactului sexual,
precum și de problele organizării vieții în comun.
Etapele în care ar urma să începeți dezbaterea acestor probleme ale copilului.
1. de la 3 la 11 ani
2. de la 11 la 16 ani
3. de la 16 la 18 ani.
Cu Privire La Volumul Și la Momentul Mijlocirii Cunoștințelor
CU PRIVIRE LA VOLUMUL ȘI LA MOMENTUL MIJLOCIRII CUNOȘTINȚELOR
Dacă vrem ca educația sexuală să se desfășoare în mod consecvent, atunci ea trebuie
să ofere generației adolescente toate informațiile necesare în vederea întîlnirii
cu sexul opus.
Aceste informații nu trebuie transmise numai de dragul de a le transmite.
Se impune mai ales ca, odată cu transmiterea lor, să se influențeze comportamentul
și să se stabilească criteriile de apreciere.
Transmiterea de cunoștințe destinate copiilor și adolescenților trebuie să se facă
diferențiat, pe etape.
Prima etapă durează aproximativ de la 3 la 11 ani.
În această etapă trebuie transmise cunoștințele biologice de bază.
Categoria acestora cuprinde mai ales soluționarea problemelor care-l preocupă
pe copil în această epocă.
Luate în detaliu, acestea sunt :
- ,,Proveniența” copilului.
- ,,modul de apariție” a copilului.
- dezvoltarea prenatală a copilului și
- geneza copilului ( paternitatea ).
În a doua etapă, care durează aproximativ de la 11 pînă la 16 ani, adolescentul
trebuie sprijinit să-și făurească propriul sistem de apreciere, orientat spre sistemul
social de valori.
În plus, la această vîrstă trebuie să se răspundă unor probleme din sfera relațiilor
sexuale, respectiv a relațiilor intime.
Cea de-a treia etapă are în vedere vîrsta pînă la aproximativ 18 ani.
În această etapă trebuie transmise cunoștințe speciale, necesare desfășurări
relațiilor dintre sexe.
Aici sînt incluse și informații privind posibilitate provenirii concepției.
Necesară este însă o educație sexuală anterioară corespunzătoare.
Ni se pare justificată adăugarea și a unei a patra etape, care să înceapă o dată
cu cel de-al 18-lea an.
De data aceasta, este vorba de clarificarea problemelor speciale ale contactului sexual,
precum și de problele organizării vieții în comun.
Etapele în care ar urma să începeți dezbaterea acestor probleme ale copilului.
1. de la 3 la 11 ani
2. de la 11 la 16 ani
3. de la 16 la 18 ani.
Formele Educației Sexuale
FORMELE EDUCAȚIEI SEXUALE
În cele ce urmează, vom expune toate formele și mijloacele care s-au impus pînă
acum în educația sexuală.
Discuția între patru ochi ca mijloc de informare și de modelare a comportării
apare mai frecvent în cadrul familiei.
Din presă, ziare, reviste, cărți, televizor, internet, calculator, laptop, telefoane mobile, tablete,
se pot uita la diferite filmulețe, sexi, erotice, sau chiar xxx.
Profesorul va recurge însă și el, în anumite situații, la această posibilitate.
În majoritatea cazurilor, inițiativa și dirijarea discuțiilor trebuie să revină adulilor,
fiindcă adolescenții, ca parteneri, manifestă adesea rețineri.
Din acest motiv este absolut necesar ca educatorul să fie informat asupra problemelor
specifice fiecărei vîrste, pentru a putea răspunde, în cadrul discuției, întrebărilor
existente, dar ,,nerostite”.
Se poate ajunge totuși ocazional și la discuții inițiate de adolescenți în cazul în care ei
urmăresc să-și clarifice anumite probleme.
Nu rareori adolescentul disimulează propria sa persoană, declarînd că se interesează
în numele unui prieten sau al unei persoane.
De aceea, discuțiile de acest gen trebuie completate cu alte forme educative.
În sfaturile referitoare la căsătorie și la viața sexuală, discuția va fi asemănătoare
atît în privința diagnosticului, cît și a terapiei.
În ceea ce privește vîrsta, limitele inferioare nu au fost încă clar conturate.
Au fost înregistrate rezultate bune în discuțiile avute cu copii în vîrstă de 8-9 ani.
Considerăm însă că discutarea acestor probleme este posibilă și necesară începînd chiar cu clasa I.
Copiii se mai pot informa din.
- Literatura pentru adulți.
- Literatura pentru adolescenți.
- Literatura pentru copii.
- Cărți, reviste, ziare, televizor, internet, etc etc
Formele Educației Sexuale
FORMELE EDUCAȚIEI SEXUALE
În cele ce urmează, vom expune toate formele și mijloacele care s-au impus pînă
acum în educația sexuală.
Discuția între patru ochi ca mijloc de informare și de modelare a comportării
apare mai frecvent în cadrul familiei.
Din presă, ziare, reviste, cărți, televizor, internet, calculator, laptop, telefoane mobile, tablete,
se pot uita la diferite filmulețe, sexi, erotice, sau chiar xxx.
Profesorul va recurge însă și el, în anumite situații, la această posibilitate.
În majoritatea cazurilor, inițiativa și dirijarea discuțiilor trebuie să revină adulilor,
fiindcă adolescenții, ca parteneri, manifestă adesea rețineri.
Din acest motiv este absolut necesar ca educatorul să fie informat asupra problemelor
specifice fiecărei vîrste, pentru a putea răspunde, în cadrul discuției, întrebărilor
existente, dar ,,nerostite”.
Se poate ajunge totuși ocazional și la discuții inițiate de adolescenți în cazul în care ei
urmăresc să-și clarifice anumite probleme.
Nu rareori adolescentul disimulează propria sa persoană, declarînd că se interesează
în numele unui prieten sau al unei persoane.
De aceea, discuțiile de acest gen trebuie completate cu alte forme educative.
În sfaturile referitoare la căsătorie și la viața sexuală, discuția va fi asemănătoare
atît în privința diagnosticului, cît și a terapiei.
În ceea ce privește vîrsta, limitele inferioare nu au fost încă clar conturate.
Au fost înregistrate rezultate bune în discuțiile avute cu copii în vîrstă de 8-9 ani.
Considerăm însă că discutarea acestor probleme este posibilă și necesară începînd chiar cu clasa I.
Copiii se mai pot informa din.
- Literatura pentru adulți.
- Literatura pentru adolescenți.
- Literatura pentru copii.
- Cărți, reviste, ziare, televizor, internet, etc etc
Abonați-vă la:
Comentarii (Atom)
Postare
ANPC Termeni și Condiții